close
تبلیغات در اینترنت
اجتماعی

اجتماعی

کاربر مهمان، خوش آمديد ! ( ورود - عضويت ) سلام به سایت شیعه حق خوش آمدید !

یکشنبه 02 اردیبهشت 1397

منوی اصلی
منوی اصلی
صفحه اول
تالار گفتمان

آرشيوی مطالب
نقشه سایت
درباره ی ما
ایمیل مدیریت
ارتباط با ما


موضوعات
موضوعات مذهبی
ولایت [8]
برائت [9]
مناظره [8]
انتظار [5]
روایات [8]
شعر [2]
اس ام اس [14]
اعمال [3]
دانلود
تصویر برای پس زمینه [3]
تم مذهبی مبایل [0]
فایل های صوتی [6]
فایل های تصویری [1]
کتاب [2]
سایر موارد
اخبار [8]
اجتماعی [20]
کودک و نوجوان [0]
داستان [4]

پربازدیدترین مطالب
ثواب لعن بازدید : 529

لینک دوستان
ارسال لینک
آرزو داشته باشیم یا نه؟

http://up.shiehhag.com/033.jpg

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله روزی سه قطعه چوب را در دست گرفتند. یکی را درپیش روی خود بر زمین فرو نشاندند و دومی را با فاصله کمی از چوب اول فرو نشاندند، ولی سومی را با فاصله بسیار دورتری قرار دادند.

سپس فرمودند: می دانید این ها چیست؟

عرض کردند: خدا ورسولش آگاه ترند.

حضرت فرمودند: قطعه چوبی که در برابر من است، به منزله انسان  است وقطعه دوم

http://up.shiehhag.com/Pictures/1/Untitled_1.gif

 



برچسب ها : حدیث،روایت،اجمتاعی،آرزو،پرواز،مرگ،انسان، ,

دسته بندی : اجتماعی
شنبه 11 شهريور 1391 | 19:58 ادامه

مرحوم استاد رحیم مؤذن زاده

http://up.shiehhag.com/025.jpg

استاد رحيم موذن زاده در سال 1340 به استوديو می رود و در گوشه "روح‌الارواح" که گوشه‌ ای حزن‌ انگيز و  روح نواز است از آواز بيات ترک در دستگاه شور اذانی به يادگار می گذارد.
مرحوم مؤذن زاده می گوید : من اين اذان را با دهان و زبان روزه

http://up.shiehhag.com/Pictures/1/Untitled_1.gif

 



برچسب ها : استاد،مرحوم،مؤذن زاده،رحیم مؤذن زاده،اذان،افطار،ملکوت، ,

دسته بندی : اجتماعی
جمعه 20 مرداد 1391 | 6:24 ادامه

برخی از خواص صدقه

http://up.shiehhag.com/019.jpg

صدقه بابی از ابواب بهشت است

صدقه افضل اعمال نیکوست و بهترین صدقه ، اطعام محتاجین است

صدقه بر سر صاحب خود در روز قیامت سایه می افکند و او را از آتش جهنم رهائی می بخشد

 

http://up.shiehhag.com/Pictures/1/Untitled_1.gif

 



برچسب ها : صدقه،خاصیت،ثواب،ارزش،انسانیت،قیامت،خداوند،رب،عزوجل،درود،سلام،قبر،نورانی،نور، ,

دسته بندی : اجتماعی
یکشنبه 15 مرداد 1391 | 22:5 ادامه

لبخند زدن در هنگام ملاقات

http://up.shiehhag.com/011.jpg
مهم ترين نياز مردم در يك جامعه الهی، محبت به يكديگر است
آغاز محبت نیز با تبسم افراد به روی یکدیگر تحقق می پذیرد

روایت شده که هرگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله حديث و سخنی بیان می فرموند، با لبخند و تبسم همراه بود.

(مكارم الاخلاق، ج 1 ص 58)
 

http://up.shiehhag.com/Pictures/1/Untitled_1.gif

 



برچسب ها : روایت،لبخند،سعی،کوشش،تلاش،مؤمن،انسان،زیبا،صفات خوب ,

دسته بندی : روایات اجتماعی
جمعه 30 تير 1391 | 8:16 ادامه

از اهل بیت علیهم السلام آموختم که...

http://up.shiehhag.com/005.jpg

از  پیامبر صلی الله علیه و آله آموختم که نباید از رحمت خداوند متعال مأیوس شد.
 
از مولا امیر المؤمنین علیه السلام آموختم که : مردم را از سخنشان نشناسم بلکه از کردارشان بشناسم.
 
از حضرت سیدة النساء فاطمة الزهراء سلام الله علیها آموختم که : از امام خود دفاع کنم هر چند که مردم بر علیه من باشند.
 

http://up.shiehhag.com/Pictures/1/Untitled_1.gif

 



برچسب ها : اهل بیت،علیهم السلام،آموختم،من،که،درس،آموختن،اندیشه،تفکر،نیازهای بشری ,

دسته بندی : اجتماعی
سه شنبه 20 تير 1391 | 18:16 ادامه

خدا دوستمان دارد

http://up.shiehhag.com/003.jpg

گاهی خدا آن قدر صدايت را دوست دارد
که سکوت ميکند ؛
تا تو بارها بگويی :
خدای من …

 

http://www.8pic.ir/images/3brgtrxwio1ptjywkra.gif

 



برچسب ها : خداوند،دوست،بسیار،سکوت،آرامش،گاهی،احساس،بنده ,

دسته بندی : اجتماعی
سه شنبه 13 تير 1391 | 0:9 ادامه

شصت ثانیه تفکر

http://up.shiehhag.com/Pictures/1/527817_346112952128577_1316474449_n.jpg

اینجا آخرین منزل است

برای آخرین منزل این دنیا و اولین منزل دنیای بعدی چه کرده ایم

http://up.shiehhag.com/Pictures/1/Untitled_1.gif



برچسب ها : تفکر،قبر،توشه،آخرت،چه کرده ایم،تفکر کنیم،دنیای آخرت ,

دسته بندی : اجتماعی
سه شنبه 06 تير 1391 | 13:9 ادامه

چرا گناه می کنیم؟

شیعه حق گناه چرا
ما گناهان زیادی تو زندگیمون انجام می دهیم و برای انجام گناهانمان دلائل زیادی داریم که اینجا به بعضی هاش اشاره می کنیم و البته غافل از اینکه همیشه اشتباه می کنیم

1ـ گناه به من آرامش میدهد:
در حالیکه هیچ آرامشی زیباتر و عمیق تر از ذکر خداوند و یاد خداوند نیست که فرمود «الا بذکر الله تطمئن القلوب»

 

http://up.shiehhag.com/Pictures/1/Untitled_1.gif

 



برچسب ها : چرا،گناه،می کنیم،خدای مهربان،دوستمان،دارد،سعی،کنیم،گناه،نکنیم، ,

دسته بندی : اجتماعی
جمعه 2 تير 1391 | 3:58 ادامه

حقوق زنان در دين يهود

http://up.shiehhag.com/Pictures/6.jpg
 

بعضی از حقوق زن در آئین یهود را در زیر برای شما قرار دادیم تا بدانید دین اسلام با ظهور خود ، چه مقدار به جنس زن اهمیت داد و چه مقدار او را بالا برد

بعضی از حقوق زن در آئین یهود عبارتند از :

حداقل تعداد افرادی برای برپائی نمازجماعت در دين يهود 10 مرد می باشد ، و زنان نمی توانند مکمل نماز جماعت باشند ، مثلا اگر 9 مرد با 100 زن جمع شوند ، بازهم نمی توانند نماز جماعت بخوانند زيرا 100 زن و بيشتر از آن در حد يک مرد حساب نمي شوند
 

http://www.8pic.ir/images/3brgtrxwio1ptjywkra.gif

 



برچسب ها : زن،آئین،یهود ,

دسته بندی : اجتماعی
دوشنبه 22 خرداد 1391 | 9:29 ادامه

در یک دقیقه می توانی

شیعه حق

در یک دقیقه می توانی ...

پانزده بار سوره اخلاص را بخوانی که معادل 5 ختم قرآن کریم می باشد
سه مرتبه سوره فاتحه بخوانی که در این صورت 1800 حسنه برای تو ثبت می شود
یک صفحه از قرآن را بخوانی که با خواندن هر حرف 10 حسنه برای تو ثبت می شود
صد مرتبه «سبحان الله و بحمده» بگوئی که با گفتن این ذکر گناهان تو بخشیده می شود هر چند که زیاد باشد
ده مرتبه صلوات بفرستی که در این صورت خداوند متعال 100 مرتبه بر تو صلوات

http://www.8pic.ir/images/3brgtrxwio1ptjywkra.gif



برچسب ها : امید،یک دقیقه،زندگی ,

دسته بندی : اجتماعی
سه شنبه 16 خرداد 1391 | 10:57 ادامه

کلام خدای مهربون با بنده هایش

http://up.shiehhag.com/Pictures/318267_370263676344623_1957345155_n2012_06_04_.jpg
سوگند  به  روز  وقتی  نور می گیرد  و به شب  وقتی آرام  می گیرد  که من  نه تو را رها  کرد ه ام و نه با  تو دشمنی کرد ه ام.    افسوس که هر کس را به تو فرستادم  تا  به تو بگویم دوستت دارم و راهی پیش پایت بگذارم او را که مرا به سخره گرفتی.   و هیچ پیامی از پیام هایم به تو مرسید مگر از آن روی گردانیدی.  و با خشم رفتی و فکر کردی هرگز بر تو  قدرتی نداشته ام  و  مرا به مبارزه طلبیدی  و چنان توهم زده شدی که  گمان بردی  خودت بر همه چیز  قدرت   داری.  و این در حالی  بود که حتی مگسی را نمی توانستی و نمی توانی بیافرینی و اگر مگسی از تو چیزی

 

http://www.8pic.ir/images/3brgtrxwio1ptjywkra.gif




دسته بندی : اجتماعی
دوشنبه 15 خرداد 1391 | 7:37 ادامه

چرا خجالت می کشی مرد؟
خجالت نکش ، سرت رو بالا بگیر مرد ، خجالت رو باید اون کسانی بکشن که نون رو از سر سفره تو و امثال تو دزیده اند و در حساب بانکی خارج از کشور ذخیره کرده اند

به راستی چرا باید در کشوری که اغلب مردم مسلمان هستند شاهد چنین صحنه هایی باشیم
مگر نه اینکه مولا امیر المؤمنین علیه السلام که الان در آستانه میلاد پر خیر و برکتشان هستیم ، خودشان


http://www.8pic.ir/images/3brgtrxwio1ptjywkra.gif



برچسب ها : چرا،خجالت،مرد، ,

دسته بندی : اجتماعی
شنبه 13 خرداد 1391 | 11:1 ادامه

با خشونت هرگز

http://setfa.net/images/fd6eqx4t9nzzncmae9d.jpg  سخت آشفته و غمگین بودم…  به خودم می گفتم: بچه ها تنبل و بد اخلاقند دست کم می گیرند درس و مشق خود را… باید امروز یکی را بزنم، اخم کنم و نخندم اصلا تا بترسند از من و حسابی ببرند… خط کشی آوردم، در هوا چرخاندم... چشم ها در پی چوب، هر طرف می غلطید مشق ها را بگذارید جلو، زود، معطل نکنید! شیعه حق

سخت آشفته و غمگین بودم…

به خودم می گفتم:
بچه ها تنبل و بد اخلاقند
دست کم می گیرند
درس و مشق خود را…
باید امروز یکی را بزنم، اخم کنم
و نخندم اصلا
تا بترسند از من
و حسابی ببرند…
خط کشی آوردم،
در هوا چرخاندم...
چشم ها در پی چوب، هر طرف می غلطید
مشق ها را بگذارید جلو، زود، معطل نکنید!


http://www.8pic.ir/images/3brgtrxwio1ptjywkra.gif




دسته بندی : اجتماعی
چهارشنبه 10 خرداد 1391 | 7:53 ادامه

توصیه آیت الله العظمی شیخ حسین وحید خراسانی
http://naghavioon.org/wp-content/uploads/2012/05/vahid.jpg  امروز در آغاز درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزارشد، با اشاره به اهمیت ماه رجب،اظهار داشتند: روزه هفت روز اول ماه رجب، باعث بسته شدن هفت در جهنم خواهد شد و سفارشات زیادی در روایات شیعه بر اهمیت این ماه شده است.  ایشان در ادامه با اشاره به سوم ماه رجب و اهمیت سوگواری شهادت امام هادی (علیه السلام)، افزودند: اراده امام هادی (علیه السلام) متصل به اراده خدای متعال است؛ به طوری که عنایت امام دهم به شیعیان ویژه می‌باشد و باعث نجات خیلی‌ها از هلاکت گشته است.  ایشان با بیان این که ملت ایران باید در روز سوم ماه رجب یکپارچه سیاه پوش شوند، تاکید کردند: جوانان پاک فطرت، باید غوغایی که در ایام فاطمیه خلق کرده و کمر وهابیت را شکستند و باعث بیمه شدن این مملکت شدند را در سالروز شهادت امام هادی (علیه السلام) به نمایش بگذارند.  معظم ‌له تصریح کردند: غیرت جوانان شیعی که از شیر مادر و نیت پاک پدر به آنان رسیده، باید عزادار امامی باشند که خون دل و رنج زیادی را تحمل کردند.  آیت الله وحید خراسانی خطاب به علما و روحانیون گفتند: شما اهل علم همان طوری که یک عمر برسر سفره امام زمان (علیه السلام) نشسته اید، باید روز سوم ماه رجب، تسلی بخش دل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) باشید.  این مرجع تقلید تاکید کردند: نظر امام زمان (علیه السلام) به شما است ، شما باید مردم را در عزاداری امام هادی (علیه السلام) ارشاد و راهنمایی کنید شیعه حق

امروز در آغاز درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزارشد، با اشاره به اهمیت ماه رجب،اظهار داشتند: روزه هفت روز اول ماه رجب، باعث بسته شدن هفت در جهنم خواهد شد و سفارشات زیادی در روایات شیعه بر اهمیت این ماه شده است.

ایشان در ادامه با اشاره به سوم ماه رجب و اهمیت سوگواری شهادت امام هادی (علیه السلام)، افزودند: اراده امام هادی (علیه السلام) متصل به اراده خدای متعال است؛ به طوری که عنایت امام دهم به شیعیان ویژه می‌باشد و باعث نجات خیلی‌ها از هلاکت گشته است.

ایشان با بیان این که ملت ایران باید در روز سوم ماه رجب یکپارچه سیاه پوش شوند، تاکید کردند: جوانان پاک فطرت، باید غوغایی که در ایام فاطمیه خلق کرده و کمر وهابیت را شکستند و باعث بیمه شدن این مملکت شدند را در سالروز شهادت امام هادی (علیه السلام) به نمایش بگذارند.

معظم ‌له تصریح کردند: غیرت جوانان شیعی که از شیر مادر و نیت پاک پدر به آنان رسیده، باید عزادار امامی باشند که خون دل و رنج زیادی را تحمل کردند.

آیت الله وحید خراسانی خطاب به علما و روحانیون گفتند: شما اهل علم همان طوری که یک عمر برسر سفره امام زمان (علیه السلام) نشسته اید، باید روز سوم ماه رجب، تسلی بخش دل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) باشید.

این مرجع تقلید تاکید کردند: نظر امام زمان (علیه السلام) به شما است ، شما باید مردم را در عزاداری امام هادی (علیه السلام) ارشاد و راهنمایی کنید



برچسب ها : توصیه آیت الله العظمی شیخ حسین وحید خراسانی ,

دسته بندی : اجتماعی
پنجشنبه 4 خرداد 1391 | 13:0

آداب سفره و غذا خوردن
http://www.akairan.com/aka-app/2011111812419.jpg دین مبین اسلام برای هر امری از اموری مسلمین و مکلفین ، مسائلی را مطرح کرده است که با رعایت آنها می توان به سعادت رسید . در ذیل به چند روایت مختصر در این باره اشاره می کنیم .   پیامبر اکرم صلّى اللَّه علیه و آله فرمودند: خداوند مرضى را نیافریده مگر اینكه براى آن دوایى آفریده است مگر مرگ (که دوائی ندارد). و فرمودند: كسى كه بیمارى را نازل كرده، دوا را هم نازل كرده است. و فرمودند: دوست داشتنى ترین طعام نزد خدا طعامى است كه دستهاى بسیارى سوى آن دراز شود. و فرمودند: طعام را سرد كن كه طعام داغ بركت ندارد. و فرمودند: وقتى غذا مى خورید كفشهاى خود را درآورید كه آن باعث راحتى پاهاى شما و یك سنت زیباست. و فرمودند: خوردن همراه با خادمان از تواضع است، پس هر كس با آنان غذا بخورد، بهشت مشتاق او مى شود.  می بینید که در این احادیث سفارش شده است که : غذا را تنهائی میل نکنید و با جمع غذا بخورید و اگر این جمع ، جمع خانواده باشد ، باعث تقویت رفتار نیک بین اعضای خوانواده نیز می شود . از مسائلی که امروزه در جهان مطرح است ، دور بودن معنوی یا حقیقی افراد خانواده از یکدیگر است ، به گونه ای که مثلا پدر خانواده غذا را در شرکت  و فرزند در مدرسه و مادر در خانه میل می کند، و برای خوردن غذا دور هم جمع نمی شوند . و دین اسلام اصرار دارد که افراد خانواده با هم باشند و لا اقل در روز دو یا سه بار به دور هم بر سر سفره جمع شوند. مطلب دیگری که در این احادیث مشاده می شود ، این است که هم سفره شدن ، کار کنان و زحمت کشان ، جامعه امری پسندیده است ، و حال اینکه امروزه این مطلب غالبا رعایت نمی شود و مثلا در بسیاری از کارخانه ها ، سفره کارگران جداست و سفره مهندسین و صاحبان کار جداست . شیعه حق
دین مبین اسلام برای هر امری از اموری مسلمین و مکلفین ، مسائلی را مطرح کرده است که با رعایت آنها می توان به سعادت رسید . در ذیل به چند روایت مختصر در این باره اشاره می کنیم .

 پیامبر اکرم صلّى اللَّه علیه و آله فرمودند: خداوند مرضى را نیافریده مگر اینكه براى آن دوایى آفریده است مگر مرگ (که دوائی ندارد).
و فرمودند: كسى كه بیمارى را نازل كرده، دوا را هم نازل كرده است.
و فرمودند: دوست داشتنى ترین طعام نزد خدا طعامى است كه دستهاى بسیارى سوى آن دراز شود.
و فرمودند: طعام را سرد كن كه طعام داغ بركت ندارد.
و فرمودند: وقتى غذا مى خورید كفشهاى خود را درآورید كه آن باعث راحتى پاهاى شما و یك سنت زیباست.
و فرمودند: خوردن همراه با خادمان از تواضع است، پس هر كس با آنان غذا بخورد، بهشت مشتاق او مى شود.

می بینید که در این احادیث سفارش شده است که : غذا را تنهائی میل نکنید و با جمع غذا بخورید و اگر این جمع ، جمع خانواده باشد ، باعث تقویت رفتار نیک بین اعضای خوانواده نیز می شود . از مسائلی که امروزه در جهان مطرح است ، دور بودن معنوی یا حقیقی افراد خانواده از یکدیگر است ، به گونه ای که مثلا پدر خانواده غذا را در شرکت  و فرزند در مدرسه و مادر در خانه میل می کند، و برای خوردن غذا دور هم جمع نمی شوند . و دین اسلام اصرار دارد که افراد خانواده با هم باشند و لا اقل در روز دو یا سه بار به دور هم بر سر سفره جمع شوند.
مطلب دیگری که در این احادیث مشاده می شود ، این است که هم سفره شدن ، کار کنان و زحمت کشان ، جامعه امری پسندیده است ، و حال اینکه امروزه این مطلب غالبا رعایت نمی شود و مثلا در بسیاری از کارخانه ها ، سفره کارگران جداست و سفره مهندسین و صاحبان کار جداست .



برچسب ها : آداب سفره و غذا خوردن ,

دسته بندی : اجتماعی
دوشنبه 1 خرداد 1391 | 8:0

جملات زیبا درباره حجاب 3

 http://www.hijabnews.co/images/docs/000014/n00014369-b.jpg حجاب فریضه ای است که ترک آن فرصت قضا ندارد.  حجاب مهر عنایت حق برقامت فرشتگان زمین است.  حجاب تضمین کننده سلامت جامعه و مصونیت آن دربرابر حیله شیطانی وتهاجم فرهنگی است.  زنان خوب میراث دارعفاف فاطمه ومریم اند دریغا که بازیچه هوس شوند و به ویروس گناه آلوده گردند.  العِفَّه رأسُ کلِّ خَیر/ عفت منشا تمام نیکهاست.  ثمره العفه الصیانه / میوه عفت محفوظ ماندن است.  هرشاخه ای که از باغ برون آردسر/ درمیوه آن طمع  کند را هگذر/ بی حجابی مانند شاخه ای است بیرون از حصارباغ که طمع هر رهگذری رابه خود جلب می کند.  غنچه زیباست چون گلبرگها را در میان گرفته و حجاب زیباست چون تو را در بر گرفته.  حجاب دستوری قرآنی و قانون الهی وتکلیف انسانی وبرنامه اخلاقی است.  هیچکس غنچه نهان شده دربرگ را نچید / از بی حجابی است اگر عمر گل کم است.  حجاب وعفاف یکی از محورهای زندگی قرآنی است.  حجاب همان اندازه حیاتی است که آب حیاتی است.  خواهرم حجاب تو بها است نه بهانه.  برای هر چیز زکاتی است وزکات زیبایی پا کدامنی وحجاب است.  حجاب برتر، به زنان ما عفت به مردان ما غیرت و به جامعه ما عزت می بخشد. شیعه حق
حجاب فریضه ای است که ترک آن فرصت قضا ندارد.

حجاب مهر عنایت حق برقامت فرشتگان زمین است.

حجاب تضمین کننده سلامت جامعه و مصونیت آن دربرابر حیله شیطانی وتهاجم فرهنگی است.

زنان خوب میراث دارعفاف فاطمه ومریم اند دریغا که بازیچه هوس شوند و به ویروس گناه آلوده گردند.

العِفَّه رأسُ کلِّ خَیر/ عفت منشا تمام نیکهاست.

ثمره العفه الصیانه / میوه عفت محفوظ ماندن است.

هرشاخه ای که از باغ برون آردسر/ درمیوه آن طمع  کند را هگذر/
بی حجابی مانند شاخه ای است بیرون از حصارباغ که طمع هر رهگذری رابه خود جلب می کند.

غنچه زیباست چون گلبرگها را در میان گرفته و حجاب زیباست چون تو را در بر گرفته.

حجاب دستوری قرآنی و قانون الهی وتکلیف انسانی وبرنامه اخلاقی است.

هیچکس غنچه نهان شده دربرگ را نچید / از بی حجابی است اگر عمر گل کم است.

حجاب وعفاف یکی از محورهای زندگی قرآنی است.

حجاب همان اندازه حیاتی است که آب حیاتی است.

خواهرم حجاب تو بها است نه بهانه.

برای هر چیز زکاتی است وزکات زیبایی پا کدامنی وحجاب است.

حجاب برتر، به زنان ما عفت به مردان ما غیرت و به جامعه ما عزت می بخشد.


برچسب ها : جملات زیبا درباره حجاب 3 ,

دسته بندی : اجتماعی
شنبه 30 ارديبهشت 1391 | 12:0

افسانه یار غار
   آیا کسی که با پیامبر(صلی الله علیه و آله) درون غار بوده ابی بکر بوده است؟در ادامه مطلب به طور کامل از جنبه های  مختلف به این شبهه می پردازیم... مقدمه: گاهی وقت ها برادران اهل سنت فضایلی را برای برخی اصحاب می شمارند که معلوم نیست توسط چه کسانی جعل و پرداخته شده اند. یکی از این داستان های ساختگی قضیه غار است که می گویند ابوبکر در شبی که پیامبر از مکه به مدینه هجرت کرده اند با پیامبر درون غار رفته است. و آیه 40 سوره توبه را به ابی بکر نسبت می دهند. و می گویند یکی از آن دو نفری که درون غار بوده ابی بکر است. شدت تبلیغات و تعصب روی این قضیه چنان تاثیری بر برخی از آن ها گذاشته که این را دلیلی بر افضلیت ابی بکر بر دیگر اصحاب و حتی جانشینی پیامبر می دانند. اما با تحقیقی که استاد محترم جناب نجاح عطا الطایی در کتاب (( صاحب الغار ابی بکر ام رجل آخر؟ )) انجام داده است ثابت کرده که این هم یکی دیگر از افسانه هایی است که در فضیلت ابی بکر ساخته شده است. که در این مقاله به برخی از این دلایل اشاره شده است. البته ما در این جا اشاره ای به نفر دوم که همراه پیامبر وارد غار شده اشاره نمی کنیم و خوانندگان محترم را به این کتاب ارجاع می دهیم. و لازم به ذکر است که من بارها این ماجرا را با برادران اهل سنت به بحث و مناظره گذاشته ام ولی آن ها هرگز نتوانستند به من پاسخ قانع کننده بدهند. و اینک برخی از این دلایل را در پایین اشاره می کنم.   1-پیامبر(ص) در طول حیاتشان نفرمودند که ابوبکر با من درون غار بوده است: بالاخره پیامبر به عنوان یکی از آن دو نفر که در غار بودند باید جایی به این مطلب اذعان می فرمود که من و ابوبکر با هم وارد غار شدیم اما هرگز چنین چیزی وجود ندارد. چرا؟؟؟ 2-ابی بکر هم در طول حیاتش نگفته که من با پیامبر به غار رفته ام: آن چه مسلم است این است که بالاخره یا پیامبر و یا ابی بکر که با هم در آن شب تاریک هجرت کرده اند باید بعدها بگویند و از خاطرات آن شب دیگر صحابه را آگاه کنند اما می بینیم که نه پیامبر به چنین مطلبی اعتراف داشته و نه خود ابی بکر چنین چیزی بیان کرده است. چرا؟ جز این است که به جعلی بودن این قضیه پی می بریم. 3-فرزندان ابی بکر هم نگفته اند که پدر ما با پیامبر درون غار رفته است: و جالب تر این که فرزندان ابی بکر هم چنین قضیه ای را بیان نکرده اند و معلوم نیست که این قضیه را چه کسانی درست کرده و در امت اسلام پخش کرده اند. اما آن چه مسلم است این است که بعد از شهادت پیامبر باید چنین وقایعی ساخته شده با شد چرا که اسباب جعل فضیلت برای صحابه فراهم بوده است. 4- کفار و مشرکین مکه هم به همراهی ابوبکر با پیامبر اعتراف نکرده اند: به خصوص آنکه بلاذری در کتاب خودش روایت صحیحی را نقل کرده است که: (( کرز قیافه شناس که تعقیب کنندگان را تا غار رسانده است آثار قدم پیامبر را در جلوی غار مشاهده کرده ولی او و عبدالعزی فرزند ابوبکر اثر قدم ابوبکر را در نزدیکی غار ندیده اند. )) این روایت را راوندی هم تایید کرده است. فتوح البلدان ج 1 ص 64. برادران اهل سنت باید روشن کنند چه کسی گفته ابی بکر با پیامبر صلی الله علیه و آله  درون غار رفته است که عالم اسلام را پر از سر و صدای آن کرده اند؟؟؟ به خصوص آن که:(شماره ی 5) 5-ابوبکر با عمر هجرت کرده بود نه با پیامبر(ص): درکتاب بخاری آمده است که: (( ابوبکر و عمر و سالم غلام ابی حذیفه وابوسلمه و زید وعامربن ربیعه ازمکه به مدینه مهاجرت کردند و در راه نماز جماعت را به امامت سالم خواندند.))  متن حدیث اول: (( حدثنا عثمان بن صالح: حدثنا عبدالله بن وهب: اخبرنی ابن جریج: ان نافعآ اخبره: ان ابن عمر رضی الله عنهما اخبره قال: کان سالم مولی ابی حذیفه یوم المهاجرین الاولین و اصحاب النبی(ص) فی مسجد قبا، فیهم ابوبکروعمر و ابو سلمه و زید و عامر بن ربیعه. )) ترجمه: (( سالم غلام ابی حذیفه – روزی که مهاجرین هجرت کردند – و اصحاب پیامبر در مسجد قبا بودند که در میان آن ها ابی بکر و عمر و ابوسلمه و زید و عامر بن ربیعه بود. )) کتاب بخاری رقم 7175 باب (( استقضائ الموالی و استعمالهم )). متن حدیث دوم: (( حدثنا: ابراهیم بن المنذر قال: حدثنا انس بن عیاض، عن عبید الله، عن نافع، عن ابن عمر قال: لما قدم المهاجرین الاولون العصبه- موضع بقبا- قبل مقدم رسول الله (ص) کان یومهم سالم مولی ابی حذیفه، وکان اکثرهم قرآنآ )) ترجمه: (( هنگامی که اولین مهاجرین رسیدند به عصبه – موضعی در مسجد قبا – قبل از آن که رسول خدا بیایند سالم غلام ابی حذیفه ( بر اصحاب ) امام شد چرا که او از همه بیشتر قرآن را بلد بود. )) کتاب بخاری  رقم 692. توضیح دو حدیث بالا: اگر با دید منصفانه ای نگاه کنیم می بینیم  که حدیث 692 و حدیث 7175: 1-هر دو از نافع از ابن عمر هستند. 2-هر دو اشاره به امامت سالم غلام ابی حذیفه دارند. 3-هر دو در یک مسجد و آن هم مسجد قبا هستند. 4-مامومین هم در هر دو حدیث که به سالم اقتدا کرده اند مهاجرین اولین را دارند که ابوبکر هم ( طبق حدیث 7175 ) در میان آن هاست. نتیجه:    (( حدیث 7175 مکمل حدیث 692 است. که نام تعداد بیشتری از افراد را ذکرکرده است و هرگز به بعد از هجرت ارتباط ندارد. و به راستی چگونه بعد از هجرت سالم امام مهاجرین و اصحاب در مسجد قبا باشد در حالی که پیامبر آنجاست. از این دو حدیث فهمیده می شود که ابن عمر اولی را زمانی بیان کرده که هنوز مسجد قبا ساخته نشده و در آن لفظ موضع بقبا را بیان کرده است. و حدیث دوم را زمانی بیان کرده که مسجد را ساخته بودند و او هم گفته در همین جا یعنی (( فی مسجد قبا )) آن نماز جماعت اتفاق افتاده است. )) 6-اصلا آیه قرآنی در شان ابی بکر نازل نشده است: با این که برادران اهل سنت خیلی متعصبانه روی داستان غار تکیه دارند و آیه40  سوره توبه معروف به آیه غار را به ابی بکر نسبت می دهند اما می بینیم که مادرشان عایشه چنین مطلبی را انکار کرده است. از عایشه نقل شده است که گفت: ((هرگز در مورد ما ( خانواده ) قرآنی نازل نشده است. )) 1-بخاری ج 6 ص 42 چاپ دارالفکر بیروت. 2- تاریخ ابن اثیر ج 3 ص 199. 3-البدایه و النهایه ج 8 ص 96. که واضح است دارد این مطلب را تایید می کند که در شان و منزلت خانواده اش ( ابوبکر و . . . ) آیه قرآنی نازل نشده است. چرا که اگر منظور از (( ما )) در این گفته، او و پیامبر و . . . باشد که حرفش غلط است. زیرا خدا در قرآن پیامبرش را ستوده است.  و آیه هایی نازل کرده است. اگر منظور به عنوان یکی از همسران پیامبر گفته باشد که باز غلط است چرا که خدا در قرآن گروه همسران را مورد خطاب قرار داده است. و آیه هایی برای آن ها نازل کرده است. چه به صورت دستوری و یا هر نوع دیگر. پس معلوم می شود که منظور او از (( ما )) خانواده اش است و آن هم از حالت گفتار پیداست که منظورش این است که در شان و منزلت آن ها آیه ای نازل نشده نه در مورد مطاعنشان. چرا که این عبارت را در مسجد و جلوی همه اصحاب بیان کرده و هیچ کس هم انکار نکرده است.   7-پسر ابی بکر جزئ تعقیب کنندگان پیامبر بود و در خانه ابی بکر همراه ابی بکر بود:    عبد الرحمان پسر ابوبکر که عبد العزی هم نامیده می شد یک فرد کافر معاند و محارب اسلام بود. تاریخ ابن عساکر ج 13 ص 280.    و در آن روزها که مرد بالغی بود یکی از مشرکین بود که پیامبر خدا را تعقیب می کرد. حتی در جنگ بدر هم در صفوف کافران بود. او هم جزئ تعقیب کنندگان پیامبر بود و در خانه ابوبکر هم زندگی می کرد. مختصرتاریخ دمشق ابن منظور ترجمه عبدالرحمان ابن ابی بکر و نیز اسد الغابه شرح حال همین عبدالرحمان. سوال: طبق داستان غار که اهل سنت می گویند پیامبر آن روز به خانه ابوبکر رفته و با او وعده گذاشته است. چگونه با وجود عبدالرحمان (عبد العزی ) چنین قضیه ای امکان دارد؟؟؟   سوال: چرا علمای شیعه در کتاب های خود چنین قضیه ای را در ظاهر پذیرفته اند و نوشته اند؟؟ در جواب باید گفت: شیعه از حق پیروی می کند و جز فقه و احکام در هیچ مقوله دیگری از کسی تقلید نمی کند مباحث اعتقادی و تاریخی در این مکتب باید تحقیقی پذیرفته شوند. و به صرف تقلید از علما و . . . هیچ مبحث تاریخی امکان وجود پیدا نمی کند. و مباحث فقهی و احکام فروع دین در تشیع تقلیدی هستند. این داستان که یک قضیه تاریخی است اصلا ارتباطی به دین و مذهب ندارد و باید با تحقیق صحت آن بررسی شود. اما اگر علمای شیعه این حرف را زده اند بدلیل شدت تبلیغات اهل سنت بوده و (( الا آنان چنین قضیه ای را ثابت نکرده اند و موضوع اعتقادی قرار نداده اند. یا بر روی آن فتوی صادر نکرده اند و سندی برای آن ذکر نکرده اند. و مطالب بدون دلیل و سند که با قرآن هم مغایر باشد در مکتب شیعه جایگاهش معلوم است. ولی برای رد حرفهای اهل سنت و بدلیل کثرت گفته های آن ها نقل کرده اند در عین اینکه فضیلت بودن آن را انکار کرده اند و بر اساس اصول دینی آن را هرگز فضیلتی برای ابوبکر نمی دانستند. و واضح است مطلبی که این گونه بدون سند و درستی در کتاب ها نقل شود از اعتبار خارج است. و ممکن است هم خلاف آن بعدها ثابت شود. اما همان گونه که گفتیم بدلیل غیر مذهبی بودن قضیه و تاریخی بودن آن نقل آن در کتاب های شیعه ضرری به مکتب شیعه نمی زند و در عین حال برتری برای عقیده اهل سنت بوجود نمی آورد. چرا که بدون سند و صرف بیان گفتاری بدون تحقیق است.   اما اگر نگاهی به فضایل امیرالمومنین(علیه السلام) بکنیم - که شیعه اینقدر به آن ها اهمیت می دهد - همه به این خاطر است که از زبان مبارک پیامبر(صلی الله علیه و آله) نقل شده  و با اسناد محکم و دلایل قطعی بدست ما رسیده است. نه بدلیل تبلیغات و یا ساخته های ذهنی موهوم. و از این رو مهم هستند چون ساخته دست برخی افراد  عمری  نیستند. شیعه حق لعنت بر ابوبکر




آیا کسی که با پیامبر(صلی الله علیه و آله) درون غار بوده ابی بکر بوده است؟در ادامه مطلب به طور کامل از جنبه های  مختلف به این شبهه می پردازیم...
مقدمه:
گاهی وقت ها برادران اهل سنت فضایلی را برای برخی اصحاب می شمارند که معلوم نیست توسط چه کسانی جعل و پرداخته شده اند. یکی از این داستان های ساختگی قضیه غار است که می گویند ابوبکر در شبی که پیامبر از مکه به مدینه هجرت کرده اند با پیامبر درون غار رفته است. و آیه 40 سوره توبه را به ابی بکر نسبت می دهند. و می گویند یکی از آن دو نفری که درون غار بوده ابی بکر است. شدت تبلیغات و تعصب روی این قضیه چنان تاثیری بر برخی از آن ها گذاشته که این را دلیلی بر افضلیت ابی بکر بر دیگر اصحاب و حتی جانشینی پیامبر می دانند.
اما با تحقیقی که استاد محترم جناب نجاح عطا الطایی در کتاب (( صاحب الغار ابی بکر ام رجل آخر؟ )) انجام داده است ثابت کرده که این هم یکی دیگر از افسانه هایی است که در فضیلت ابی بکر ساخته شده است. که در این مقاله به برخی از این دلایل اشاره شده است. البته ما در این جا اشاره ای به نفر دوم که همراه پیامبر وارد غار شده اشاره نمی کنیم و خوانندگان محترم را به این کتاب ارجاع می دهیم. و لازم به ذکر است که من بارها این ماجرا را با برادران اهل سنت به بحث و مناظره گذاشته ام ولی آن ها هرگز نتوانستند به من پاسخ قانع کننده بدهند.
و اینک برخی از این دلایل را در پایین اشاره می کنم.


1-پیامبر(ص) در طول حیاتشان نفرمودند که ابوبکر با من درون غار بوده است:
بالاخره پیامبر به عنوان یکی از آن دو نفر که در غار بودند باید جایی به این مطلب اذعان می فرمود که من و ابوبکر با هم وارد غار شدیم اما هرگز چنین چیزی وجود ندارد. چرا؟؟؟
2-ابی بکر هم در طول حیاتش نگفته که من با پیامبر به غار رفته ام:
آن چه مسلم است این است که بالاخره یا پیامبر و یا ابی بکر که با هم در آن شب تاریک هجرت کرده اند باید بعدها بگویند و از خاطرات آن شب دیگر صحابه را آگاه کنند اما می بینیم که نه پیامبر به چنین مطلبی اعتراف داشته و نه خود ابی بکر چنین چیزی بیان کرده است. چرا؟ جز این است که به جعلی بودن این قضیه پی می بریم.
3-فرزندان ابی بکر هم نگفته اند که پدر ما با پیامبر درون غار رفته است:
و جالب تر این که فرزندان ابی بکر هم چنین قضیه ای را بیان نکرده اند و معلوم نیست که این قضیه را چه کسانی درست کرده و در امت اسلام پخش کرده اند. اما آن چه مسلم است این است که بعد از شهادت پیامبر باید چنین وقایعی ساخته شده با شد چرا که اسباب جعل فضیلت برای صحابه فراهم بوده است.
4- کفار و مشرکین مکه هم به همراهی ابوبکر با پیامبر اعتراف نکرده اند:
به خصوص آنکه بلاذری در کتاب خودش روایت صحیحی را نقل کرده است که:
(( کرز قیافه شناس که تعقیب کنندگان را تا غار رسانده است آثار قدم پیامبر را در جلوی غار مشاهده کرده ولی او و عبدالعزی فرزند ابوبکر اثر قدم ابوبکر را در نزدیکی غار ندیده اند. ))
این روایت را راوندی هم تایید کرده است.
فتوح البلدان ج 1 ص 64.
برادران اهل سنت باید روشن کنند چه کسی گفته ابی بکر با پیامبر صلی الله علیه و آله  درون غار رفته است که عالم اسلام را پر از سر و صدای آن کرده اند؟؟؟
به خصوص آن که:(شماره ی 5)
5-ابوبکر با عمر هجرت کرده بود نه با پیامبر(ص):
درکتاب بخاری آمده است که:
(( ابوبکر و عمر و سالم غلام ابی حذیفه وابوسلمه و زید وعامربن ربیعه ازمکه به مدینه مهاجرت کردند و در راه نماز جماعت را به امامت سالم خواندند.))

متن حدیث اول:
(( حدثنا عثمان بن صالح: حدثنا عبدالله بن وهب: اخبرنی ابن جریج: ان نافعآ اخبره: ان ابن عمر رضی الله عنهما اخبره قال:
کان سالم مولی ابی حذیفه یوم المهاجرین الاولین و اصحاب النبی(ص) فی مسجد قبا، فیهم ابوبکروعمر و ابو سلمه و زید و عامر بن ربیعه. ))
ترجمه: (( سالم غلام ابی حذیفه – روزی که مهاجرین هجرت کردند – و اصحاب پیامبر در مسجد قبا بودند که در میان آن ها ابی بکر و عمر و ابوسلمه و زید و عامر بن ربیعه بود. ))
کتاب بخاری رقم 7175 باب (( استقضائ الموالی و استعمالهم )).
متن حدیث دوم:
(( حدثنا: ابراهیم بن المنذر قال: حدثنا انس بن عیاض، عن عبید الله، عن نافع، عن ابن عمر قال: لما قدم المهاجرین الاولون العصبه- موضع بقبا- قبل مقدم رسول الله (ص) کان یومهم سالم مولی ابی حذیفه، وکان اکثرهم قرآنآ ))
ترجمه: (( هنگامی که اولین مهاجرین رسیدند به عصبه – موضعی در مسجد قبا – قبل از آن که رسول خدا بیایند سالم غلام ابی حذیفه ( بر اصحاب ) امام شد چرا که او از همه بیشتر قرآن را بلد بود. ))
کتاب بخاری  رقم 692.
توضیح دو حدیث بالا:
اگر با دید منصفانه ای نگاه کنیم می بینیم  که حدیث 692 و حدیث 7175:
1-هر دو از نافع از ابن عمر هستند.
2-هر دو اشاره به امامت سالم غلام ابی حذیفه دارند.
3-هر دو در یک مسجد و آن هم مسجد قبا هستند.
4-مامومین هم در هر دو حدیث که به سالم اقتدا کرده اند مهاجرین اولین را دارند که ابوبکر هم
( طبق حدیث 7175 ) در میان آن هاست.
نتیجه:
   (( حدیث 7175 مکمل حدیث 692 است. که نام تعداد بیشتری از افراد را ذکرکرده است و هرگز به بعد از هجرت ارتباط ندارد. و به راستی چگونه بعد از هجرت سالم امام مهاجرین و اصحاب در مسجد قبا باشد در حالی که پیامبر آنجاست. از این دو حدیث فهمیده می شود که ابن عمر اولی را زمانی بیان کرده که هنوز مسجد قبا ساخته نشده و در آن لفظ موضع بقبا را بیان کرده است. و حدیث دوم را زمانی بیان کرده که مسجد را ساخته بودند و او هم گفته
در همین جا یعنی (( فی مسجد قبا )) آن نماز جماعت اتفاق افتاده است. ))
6-اصلا آیه قرآنی در شان ابی بکر نازل نشده است:
با این که برادران اهل سنت خیلی متعصبانه روی داستان غار تکیه دارند و آیه40  سوره توبه معروف به آیه غار را به ابی بکر نسبت می دهند اما می بینیم که مادرشان عایشه چنین مطلبی را انکار کرده است. از عایشه نقل شده است که گفت:
((هرگز در مورد ما ( خانواده ) قرآنی نازل نشده است. ))
1-بخاری ج 6 ص 42 چاپ دارالفکر بیروت.
2- تاریخ ابن اثیر ج 3 ص 199.
3-البدایه و النهایه ج 8 ص 96.
که واضح است دارد این مطلب را تایید می کند که در شان و منزلت خانواده اش ( ابوبکر و . . . ) آیه قرآنی نازل نشده است. چرا که اگر منظور از (( ما )) در این گفته، او و پیامبر و . . . باشد که حرفش غلط است. زیرا خدا در قرآن پیامبرش را ستوده است.  و آیه هایی نازل کرده است. اگر منظور به عنوان یکی از همسران پیامبر گفته باشد که باز غلط است چرا که خدا در قرآن گروه همسران را مورد خطاب قرار داده است. و آیه هایی برای آن ها نازل کرده است. چه به صورت دستوری و یا هر نوع دیگر. پس معلوم می شود که منظور او از (( ما )) خانواده اش است و آن هم از حالت گفتار پیداست که منظورش این است که در شان و منزلت آن ها آیه ای نازل نشده نه در مورد مطاعنشان. چرا که این عبارت را در مسجد و جلوی همه اصحاب بیان کرده و هیچ کس هم انکار نکرده است.  
7-پسر ابی بکر جزئ تعقیب کنندگان پیامبر بود و در خانه ابی بکر همراه ابی بکر بود:
   عبد الرحمان پسر ابوبکر که عبد العزی هم نامیده می شد یک فرد کافر معاند و محارب اسلام بود.
تاریخ ابن عساکر ج 13 ص 280.
   و در آن روزها که مرد بالغی بود یکی از مشرکین بود که پیامبر خدا را تعقیب می کرد. حتی در جنگ بدر هم در صفوف کافران بود. او هم جزئ تعقیب کنندگان پیامبر بود و در خانه ابوبکر هم زندگی می کرد.
مختصرتاریخ دمشق ابن منظور ترجمه عبدالرحمان ابن ابی بکر و نیز اسد الغابه شرح حال همین عبدالرحمان.
سوال: طبق داستان غار که اهل سنت می گویند پیامبر آن روز به خانه ابوبکر رفته و با او وعده گذاشته است. چگونه با وجود عبدالرحمان (عبد العزی ) چنین قضیه ای امکان دارد؟؟؟


سوال:
چرا علمای شیعه در کتاب های خود چنین قضیه ای را در ظاهر پذیرفته اند و نوشته اند؟؟
در جواب باید گفت: شیعه از حق پیروی می کند و جز فقه و احکام در هیچ مقوله دیگری از کسی تقلید نمی کند مباحث اعتقادی و تاریخی در این مکتب باید تحقیقی پذیرفته شوند. و به صرف تقلید از علما و . . . هیچ مبحث تاریخی امکان وجود پیدا نمی کند. و مباحث فقهی و احکام فروع دین در تشیع تقلیدی هستند. این داستان که یک قضیه تاریخی است اصلا ارتباطی به دین و مذهب ندارد و باید با تحقیق صحت آن بررسی شود.
اما اگر علمای شیعه این حرف را زده اند بدلیل شدت تبلیغات اهل سنت بوده و (( الا آنان چنین قضیه ای را ثابت نکرده اند و موضوع اعتقادی قرار نداده اند. یا بر روی آن فتوی صادر نکرده اند و سندی برای آن ذکر نکرده اند. و مطالب بدون دلیل و سند که با قرآن هم مغایر باشد در مکتب شیعه جایگاهش معلوم است. ولی برای رد حرفهای اهل سنت و بدلیل کثرت گفته های آن ها نقل کرده اند در عین اینکه فضیلت بودن آن را انکار کرده اند و بر اساس اصول دینی آن را هرگز فضیلتی برای ابوبکر نمی دانستند. و واضح است مطلبی که این گونه بدون سند و درستی در کتاب ها نقل شود از اعتبار خارج است. و ممکن است هم خلاف آن بعدها ثابت شود. اما همان گونه که گفتیم بدلیل غیر مذهبی بودن قضیه و تاریخی بودن آن نقل آن در کتاب های شیعه ضرری به مکتب شیعه نمی زند و در عین حال برتری برای عقیده اهل سنت بوجود نمی آورد. چرا که بدون سند و صرف بیان گفتاری بدون تحقیق است.


اما اگر نگاهی به فضایل امیرالمومنین(علیه السلام) بکنیم - که شیعه اینقدر به آن ها اهمیت می دهد - همه به این خاطر است که از زبان مبارک پیامبر(صلی الله علیه و آله) نقل شده  و با اسناد محکم و دلایل قطعی بدست ما رسیده است. نه بدلیل تبلیغات و یا ساخته های ذهنی موهوم. و از این رو مهم هستند چون ساخته دست برخی افراد  عمری  نیستند.

بر گرفته از سایت : امام حاضر عج الله تعالی فرجهم الشریف


برچسب ها : افسانه یار غار ,

دسته بندی : اجتماعی
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 | 9:0

جملات زیبا درباره حجاب 2
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTnLoggx86mPuvrM5hWC7ZKUL0ppab9QFPiirxYHkXjw4gd-3qGViXFTOBG2w

اقتدار زینب سلام الله علیها به حجاب او بود.


حجاب عامل تحکیم خانواده وکاهش آسیب های اجتماعی.

زن با حجاب همچون مرواریدی در صدف است.

غنچه ای تا هست پنهان در حجاب / می کند از او خزان هم اجتناب

حجاب = کاهش آسیبهای اجتماعی.

حجاب تضمین تداوم زیبایی وشرافت است.

در فرهنگ لغات خود حجاب را پاکی صداقت معنا کن در فرهنگ لغات خود حجاب را آیینه نادیده معنا کن.

همیشه گوهر انسانیت را در حجاب جستجو کن.

حجاب دژی است در برابر یورشهای شیطانی.

یک گل خوش رنگ ویک گل خوشبو / از خس و خاشاک پنهان کند رو

چادر ترنم عطر یاس در فضای غبار آلوده دنیاست.

فرمان خدا قول نبی نص کتاب است / از بحر زنان افضل طاعات، حجاب است.

حفظ چادر حفظ دین و مذهب است / شیوه زهرا و درس زینب است.

حجاب اسلحه محکمی است که زن با آن می تواند ازحقوق وارزشهایش دفاع کند.

روی فرو پوش چون دُرّ صدف / تا نشوی تیر بلا در هدف.

سنگ فرشهای وجود هر انسان خاکی به وسیله پوشش وحجاب از گزند علفهای هرز درامان می ماند.

آنکه در حجاب چادر به سر کند یعنی فقط به حد حکم خدا نظر کند.


برچسب ها : جملات زیبا درباره حجاب 2 ,

دسته بندی : اجتماعی
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 | 8:0

چگونگی شیعه شدن عصام العماد
استاد دانشمند نقل می کرد که : من از دکتر عصام العماد علت شیعه شدنش را پرسیدم و ایشان در جواب چنین گفت : من در دانشگاه های اهل خلاف به تدریس مسائل وهابیت مشغول بودم که مأمور شدم تحقیقی در مورد تمامی «کودتاهای» جهان داشته باشم ، پس از مدتی که از تحقیقم گذشت در یافتم که کودتا همیشه بر علیه شخصی بوده است که نفر اول حکومت به حساب می آمده است ، پس با کودتا همیشه سعی از میان برداشتن این چنین شخصی را داشته اند ، هنگامی که این تحقیق را انجام دادم ناگهان در ذهنم جرقه ای زد که : چرا عمر و ابابکر به درب خانه سلمان و ابوذر نرفتند ، چرا همسر عمار و مقداد را مورد حمله خود قرار ندادند؟ چرا تمامی همتشان بر سرکوب کردن امیر المؤمنین علیه السلام بود؟ پس از آنجا که این امر را یک کودتا می دانستم ، و از آنجا که در تحقیقاتم یافته بودم که هر کودتائی بر علیه اول شخص حکومت است ، دریافتم که مولا امیر المؤمنین علیه السلام بعد از نبی شخص اول و حاکم بوده است و این کودتا برای سرکوب آن حضرت بوده است ، و لهذا شیعه شدم و اقرار به خلافت بلافصل مولا امیر المؤمنین علیه السلام نمودم  من خودم که خیلی خوشم اومد ، واقعا جالبه از کجا به کجا رسیده است این دکتر  وَاللّهُ یَهْدِی مَن یَشَاء إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ (بقره 213) شیعه حق عصام العماد لعنت بر عمر
استاد دانشمند نقل می کرد که : من از دکتر عصام العماد علت شیعه شدنش را پرسیدم و ایشان در جواب چنین گفت : من در دانشگاه های اهل خلاف به تدریس مسائل وهابیت مشغول بودم که مأمور شدم تحقیقی در مورد تمامی «کودتاهای» جهان داشته باشم ، پس از مدتی که از تحقیقم گذشت در یافتم که کودتا همیشه بر علیه شخصی بوده است که نفر اول حکومت به حساب می آمده است ، پس با کودتا همیشه سعی از میان برداشتن این چنین شخصی را داشته اند ، هنگامی که این تحقیق را انجام دادم ناگهان در ذهنم جرقه ای زد که : چرا عمر و ابابکر به درب خانه سلمان و ابوذر نرفتند ، چرا همسر عمار و مقداد را مورد حمله خود قرار ندادند؟ چرا تمامی همتشان بر سرکوب کردن امیر المؤمنین علیه السلام بود؟ پس از آنجا که این امر را یک کودتا می دانستم ، و از آنجا که در تحقیقاتم یافته بودم که هر کودتائی بر علیه اول شخص حکومت است ، دریافتم که مولا امیر المؤمنین علیه السلام بعد از نبی شخص اول و حاکم بوده است و این کودتا برای سرکوب آن حضرت بوده است ، و لهذا شیعه شدم و اقرار به خلافت بلافصل مولا امیر المؤمنین علیه السلام نمودم

من خودم که خیلی خوشم اومد ، واقعا جالبه از کجا به کجا رسیده است این دکتر

وَاللّهُ یَهْدِی مَن یَشَاء إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ (بقره 213)





برچسب ها : چگونگی شیعه شدن عصام العماد ,

دسته بندی : اجتماعی
پنجشنبه 14 ارديبهشت 1391 | 7:0

جملات کوتاه و زیبا درباره حجاب 1

 

http://hejabestan.ir/fa/wp-content/uploads/hejab.jpg

حجاب نیمی از ایمان است.

اصالت زن مسلمان عفت اوست که حجاب مهمترین رکن آن است.

حجاب واکسن مقابله با تیر نگاههای آلوده.

حجاب بوته خوش بوی گل عفاف است. حجاب مصونیت است نه محدویت.

بدحجابی زن از بی غیرتی مرد است.

حجاب امن ترین پناهگاه زن

زن درحجاب مانندگوهر در صدف است.

حجاب رساندن زن به رتبه عالی معنویت.

 چادرو عبا بهترین نوع حجاب ماست.

حجاب جاذبه خوبی ها ودافعه خطاهاست.

حجاب مادر پاکیهاست.

حجاب دژوقلعه ای برای پاسداری از گوهر عفاف است.


حجاب ح= حریت، ج= جذبه، ا= آبرو وشرف، ب= بندگی.

حجاب برای زن تاج بند گی خداست.

حجاب عامل تحکیم خانواده وکاهش آسیب های اجتماعی.


در تصویر حکاکی شده برسنگهای تخت جمشید هیچکس عصبانی نیست،هیچ کس سوار بر اسب نیست. هیچ کس رادر حال تعظیم نیست. در بین این همه پیکر تراشیده شده حتی تصویر برهنه نیست یادمان باشدکه چه بودیم وچه شدیم.

استعمار از چادر مشکی بیشتر می ترسد تا از مرد جنگنجو و مبارز


برچسب ها : جملات کوتاه و زیبا درباره حجاب 1 ,

دسته بندی : اجتماعی
شنبه 9 ارديبهشت 1391 | 18:0

اطلاعات
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
اعضای آنلاین : 0
تعداد اعضا : 11

عضو شوید
ارسال کلمه عبور

آمار مطالب
کل مطالب : 384
کل نظرات : 77

آمار بازدید
بازدید امروز : 22 نفر
باردید دیروز : 10 نفر
بازدید هفته : 69 نفر
بازدید ماه : 350 نفر
بازدید سال : 2,346 نفر
بازدید کلی : 167,966 نفر

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

خبرنامه


امکانات

آرشیو مطالب

مطالب گذشته

این وبلاگ بسته شد تاریخ : یکشنبه 08 دی 1392

نجات یک فرد،نجات یک اجتماع تاریخ : جمعه 24 شهریور 1391

فایل صوتی بمناسبت شهادت امام صادق علیه السلام تاریخ : چهارشنبه 22 شهریور 1391

تحریف کتاب صحیح بخاری تاریخ : چهارشنبه 15 شهریور 1391

ثواب لعن تاریخ : چهارشنبه 15 شهریور 1391

غذای امیرالمومنین علیه السلام و غذای معاویه لعنه الله تاریخ : دوشنبه 13 شهریور 1391

آرزو داشته باشیم یا نه؟ تاریخ : شنبه 11 شهریور 1391

زیبائی حلم تاریخ : جمعه 10 شهریور 1391

اسلام واقعی ، مسلمان واقعی تاریخ : دوشنبه 06 شهریور 1391

روز جهانی بقیع تسلیت باد تاریخ : شنبه 04 شهریور 1391

صفحه اصلي | تالار گفتمان | ثبت نام در انجمن | تماس با ما